Convertir una UT 440 Ibertren (NO Arnold) de 3N a 2N (el format normal de dos carrils).

Convertir una UT 440 Ibertren (NO Arnold) de 3N a 2N (el format normal de dos carrils).

Desmuntem i trèiem els eixos.
Reservem els contactes existents.

Per aïllar els eixos, trèiem l'eix amb extractor (o un clau i una clau, ha,ha)

Engrandim el forat de la roda que quedarà aïllada. Millor amb llima que no amb broca.

 

Aïllem amb tub plàstic (aïllant de fibra òptica pot servir)
Si res surt malament, si usem uns eixos del mateix diàmetre de roda i els retirem la part
d'eix punxant que sobresurt per ambdós costats amb una dremel, també serveix (Idea de l'amic Ferran Gómez!)


Pontejarem elèctricament els tres xassissos i agafarem corrent d'un carril cap al xassís i l'altre als bogis que duen
un piu i barra de metall que uneix els cotxes. Atenció a què no creuem rodes-carrils!
El pati del carril central 3N és treu i no s'usa.


Ja que hem obert la carcassa, podem substituir les bombetes d'incandescència per díodes LED.
Si volem que no facin massa llum cap avall i més cap al difusor superior,
els podem enfosquir per sota amb un retolador permanent negre.


Aquí un vídeo de com circula ara per vies normals!

https://youtu.be/Rmz3Ey4BsIs